افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته
افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته

اندر احوالات خرید اینترنتی

الان پس از دو سری خرید حضوری لوازم آرایشی

 

 پی بردم که چرا من ترجیح میدم اینترنتی بخرم

دو باره تو این کرونا بازار شال و کلاه کردم رفتم دنبال دو قلم

)الان که فکر میکنم میبینم سه قلم لازم داشتم) با تنوع برند۲(یعنی فقط بین دو تا مارک بگردم)در این محاسبات ساده یعنی من حداکثر ۲×۲ یعنی ۴ تا سوال باید بکنم و ۲ قلم جنسم رو خرید بکنم و بیام بیرون

حالا بماند که از اون دو تا مارک نداشت و در عین ناباوری من با سه قلم جنس که الان یکیشم یادم نیست چی بود اومدم بیرون

و اینجا بود که فهمیدم چرا من خرید اینترنتی رو حداقل در این زمینه ترجیح میدم

تو خرید اینترنتی میری میبینی مارک مد نظرت نیس میبندی صفحه رو میای بیرون

ولی اینجا فروشنده تو رو خر میکنه و میگه وای این مارکم دارم عالیه

و تو نیز خر میشوی و میخریش . این چنین خر تو خر بازاری داریم

ولی خوب گاهی هم تو خرید اینترنتی خر میشی کلاه شیک میذارن سرت مثل همون فروشنده

یعنی نظرات رو میخونی طبق اون خرید میکنی بعد جنس ناجور از آب در میاد نظر میذاری تایید نمیشه مثل حکایت من و دیجی کالا.یه مموری خریدم به سر گارانتیش نرسیده سوخت.عکسا و فیلمای فندق پرید

بعد نظرم گذاشتم با شرح سوختگی دل که عکس و فیلمام پرید برای مموری گوشی استفاده نکنید و دیجی کالا تایید نفرمودن  زیرش ده تا نظر خوب و عالی بود فقط یکی نوشته بود سوخته.منم مجبور شدم همونو لایک کنم

خلاصه که خرید که روزی نوعی تفریح بود الان شده استرس مضاعف کنترل میل خرید+استرس خرید حضوری و کرونا بازار+استرس کلاهبرداری و بنداز بنداز بنداز وقیمت بالا(یه جنسی رو تو دیجی کالا دیدم دقیقا دوبرابر قیمت توی یه سایت دیگه آی زورم گرفت)

خلاصه  اینکه در راستای افق بهبود اقتصادی!متکی به خود! برای خودم شرط و شروط گذاشتم

۱)از رو لیست خرید کنم

۲)گول تخفیفای مثلا شگفت انگیز و نجومی رو نخورم فرصتا و شمارش معکوسا همه ش هیجان دهی کاذبه فقط پی نیاز اصلی خودم خرید کنم

۳)چند تا سایت رو چک کنم مخصوصا سایتای تخصصی فروش محصول (ببینید مثلا سایت تخصصی فروش دوربین قیمتای معقول تری نسبت بهقیمت دوربین تو  بازار اینترنتی دیجی کالا داره-منظورم از بازار اینترنتی فروشگاه همه چیز فروشی مثل دیجی کالا س-)

۴)گول نظرات زیر پست مربوط به محصول رو نخورم

۵)کلا کم خرید کنم

این ۵می تهش بود دیگه

صورت مساله کلا متبلور شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد