افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته
افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته

محکوم به فنا

رفته بودم مرکز بهداشت ،یه پوستری زده بود که اهدا برای نجات نوزادان ،  حالا اهدا چی؟اهدا شیر اضافه ی خود!

دیگه میخواستم سرم رو بکوبم تو دیوار

من هیچ تخصص پزشکی ندارم و فقط یه مادرم که داره حساب کتاب ریاضی میکنه اما دوست دارم کسی هم از دیدگاه من نگاه کنه شاید دردم تسکین پیدا کنه

اینکه چند وقته خیلی روی اینکه همه چیز طبیعی باشه مانور داده میشه :زایمان طبیعی ،شیر مادر 

خوبه اما یه موضوعی هست که ما بعضی جا رو از طبیعی خارج کردیم و بقیه شو میخوایم طبیعی بریم جلو

احتمالا با نظریه ی انتخاب طبیعی اشنا هستین

میگه تو یه جمعیت ( مطمئن نیستم واژه های تخصصی زیست شناسیش همین طوری باشه) افرادی که میتونن با شرایط محیط وفق پیدا کنند و قوی تر هستن باقی میمونن و اونایی که صفاتی دارن که مانع تطابق با محیط میشه ضعیف تر هستن و زاد و ولد کمتری میکنن در نتیجه در نسل بعدی افراد کمتری اون صفت رو دارن  به همین ترتیب برای نسل بعدی کمتر و تا جایی که افراد دارای اون صفت حذف میشن

مثلا فرض کنید یه تعدادی زرافه جایی زتدگی میکنن یه دفع تعداد شون زیاد میشه و علف روی زمینبرای همه به اندازه ی کافی نیست،مجبور میشن گردن دراز کنن و علفای بالای درخت رو بخورن،خوب اونایی که قدشون کوتاه هست نمیتونن بخورن و ضعیف و نحیف میشن،وقتی ضعیف و نحیف میشن بچه های کمتری تولید میکنن و در نتیجه نسل بعدی زرافه های کوتاه  کمتری داره( بچه ها صفت کوتاهی رو از والدینشون به ارث میبرن) و همینطور نسل به نسل کم و کمتر میشن تا اینکه صفت کوتاه قدی دیگه ناپدید میشه و فردی با این صفت تو زرافه ها پیدا نمیکنید چون این صلت مرجب ضعف هست و طبیعت قویتر ها رو انتخاب میکنه(حالا به نظرتون اگه یه خاله خرسه ای بیاد به این زرافه های قد کوتاه بیچاره علف بده به نظرتون چی میشه؟ )

این نظریه ی زیستی اینقدر جالبه که از اون برای اموزش ماشینی و هوش مصنوعی برای پیدا کردن جواب مساله های بهینه سازی مهندسی یا مالی استفاده میشه

حالا ربط این به شیر مادر چیه 

خوب زنانی که بچه به دنیا میارن دور از جانشان مثل همه ی پستانداران به بچهاشون شیر میدن اگر یک پستاندار به هر دلیلی شیر کمی داشته باشه بچه ی ضعیف تری داره بعد از اون همون قضایای زرافه تکرار میشه 

خوب بالاخره این انتخاب طبیعت هست که نسلی که کم شیر هست حذف بشه و نسل قوی تر ی بیاد

ایا ما باید حتما با طبیعت جلو بریم تا نسل سالم تر و برتری داشته باشیم؟خیلی خوبه فقط این وسط یه تعدادی قربانی میخوایم چه اشکال داره اون قربانی بچه های انسان باشن

حالا هر می میخواد باشه!بچه مروج سلامت وزارت بهداشت، بچه متفکر پشت پرده  ی این تبلیغات کوبنده ، بچه ی صاحب کارخانه ی شیر خشک!

ادامه دارد...

نظرات 2 + ارسال نظر
مهربانو چهارشنبه 5 تیر 1398 ساعت 13:01 http://baranbahari52.blogsky.com/

نمیدونم یکم گیج شدم .. من به این موضوع اینطوری نگاه نمی کنم .. بنظرم تا جایی که مادر ها توانایی تغذیه نوزاد و کودکشون رو با شیر طبیعیشون دارند باید دریغ نکنند ولی وقتی انکانش نیست خوب آدم از شیر خشک کمک می گیره . مادر خود من شیر خوبی نداشته و من فقط چهارماه شیر مادر خوردم ولی شیر خودم بسیار عالی بود و دخترم رو دو سال و سه ماه با شیر خودم بزرگ کردم .
متاسفانه تو این سالهای اخیر مادران جوونی رو دیدم که فقط به دلیل بهم خوردن فرم سینه یا با عنوان اینکه سخته شیر خودم رو بدم ، حوصله ندارم از دادن شیرشون دریغ می کنند و این از نظر من خیلی بده .

من تاثیر شیر مادر رو روی سلامت بچه ها دیدم و غیر قابل انکاره واااقعا .
ولی وقتی نیست و نمیشه ، نمیشه دیگه

مساله همینه که از نظر وزارت بهداشت همون وقتی هم نیست یا کم هست نباید بدی تا خیلی وضع و اوضاع خراب بشه ،انگار که داری زهر مار میدی به بچه ت.

ربولی حسن کور پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 00:50 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
یادمه یه بار یه مقاله خوندم که توش نوشته بود سزارین باعث شده خانمهای با لگن تنگ که قادر به زایمان طبیعی نیستند زیاد بشن
دقیقا به همین دلیلی که شما نوشتین درحالی که قبلا این افراد سر زا میرفتن

علیک سلام
اتفاقا ادامه ش میخواستم جریان سزارین رو بگم
شیر مادر خوبه
اما به چه قیمتی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد