افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته
افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته

از دست رفته ها

دیروز مرخصی رفته بودم و دوان دوان دنبال کارهای اداری و درمانی و اینها  
 داشتم خیابان ها را بالا پایین میکردم ،همینطوری از کنار یه پارکی رد شدم که کلی پدر سر سفید نشسته بودند و به افق خیره شده بودن   به همین سادگی به همین خوشمزگی نه حرفی نه گوشی بازی ای نه شطرنجی و من چقدر به حالشان غبطه خوردم
پیش خودم گفتم چقدر لذت بخش است در این هوای بهاری روی نیمکت بنشینی و بی دغدغه از گل کردن طبیعت لذت ببری،اصلا فقط بنشینی و نفس عمیق بکشی و استرس دیر رسیدن نداشته باشی یادم به روزهای بیکاری افتاد که دنبال کارهای اداری م چطور با حوصله و سلانه سلانه میرفتم و یادم هست که چطور تا لنگ ظهر میخوابیدم و دوباره بعد از ظهر هم میخوابیدم تا شب و کلا بخور و بخواب بودم ولی هی دنبال کار بودم.یادم هست که وقتی درد دل میکردم پیش اونایی که سر کار بودند ،اونا میگفتن بشین خونه برای خودت راحت زندگی کن چ کاریه و من ناراحت بودم
الان هم سرکارم و باز هم ناراحتم از این حجم کار و بار 
چه باید کرد
این حدیث پیامبر رو شما دریابید
"ای ابوذر پنج چیز را پیش از پنج چیز غنیمت شمار
جوانی را پیش از پیری
سلامتی را پیش از بیماری
ثروت را پیش از نیازمندی
فراغت را پیش از اشتغال
زندگی را پیش از مرگ"
-وسائل الشیعه ج١ ص ١١٤ ح ٢٨٥
نقل از متن نوشته ی بچه شیعه باس
من که تا چهارمی رو درنیافتم و از دستم رفتن باشد که زندگی رو بتونم دریابم
نظرات 2 + ارسال نظر
نگار سه‌شنبه 23 دی 1399 ساعت 05:37 https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

من هم همین جوریم. من رسما وقتی کار نمی کنم ته دلم عذاب وجدان و ناراحتی و احساس بیهودگیه. وقتی هم کار می کنم اضطراب و احساس ماشین بودن و خستگی همیشگی و خواب بد و ...
درکت می کنم.

اصلا نمیشه یکی رو قبل از دیگری دریافت
حتی وقتی تجربه ی هر دوتاشو داری

م سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1398 ساعت 03:06 http://l-r-y.blogsky.com

حال اون پدرا شاید خیلی هم غبطه خوردن نداشته باشه، شاید سرگرمیشون فکره و حسرت

خودمم خیلی از فاز بیکاری دور نشدم ولی یادم رفته اون موقع ها چطور غصه میخوردم مینشستم و راه میرفتم و فکر بیکار بودن کلافه م میکرد
اون موقع به نظر خودم حال و احوالم غبطه خوردن نداشت ولی الان به حال و روز اون موقعم غبطه میخورم که چرا قدرشو ندونستم
کلا خود درگیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد