افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته
افق بهبود

افق بهبود

میخواهم بهتر و بهتر شوم.آهسته اما پیوسته

دوستی خاله خرسه وار قوانین حمایتی مادران

گویا از وقتی مشخص شده که باید جمعیت زیاد شود و  

 خانمهای شاغل  به بچه داری تشویق شوند همه آستین همت بالا زدند که به هر نحوی قوانین گوناگون بچینند تا از قافله عقب نمانند و من در عجبم از این دوستی عمیق و بی غل و غش که دارد میشود چماق خاله خرسه و کسی ان را نمیبیند.

افزایش مرخصی زایمان اول از چهار ماه به شش ماه و بعد حالا طبق شایعات از شش ماه به نه ماه خیلی تصویر قشنگی ایجاد میکند ،چی بهتر از این که خانم شاغل خیالش راحت باشد که چند ماه بیشتر در آرامش خاطر کنار نوزادش  میماند و بدون هیچ خستگی و استرسی ،دو سوم حقوقش را دریافت میکند و بعدش هم کارفرما حق اخراجش را ندارد و چه قصرهای رویایی بلندی که همینطور در افق آرزوهای آدم ساخته نمیشود.

احیانا کسی آن طرف قضیه را هم میبیند ؟کارفرمایی که پیش خودش فکر میکند چرا من یک خانم را استخدام کنم که احیانا دو روز دیگر بخواهد ازدواج کند و بچه دار شود و نه ماه نباشد و من هم نتوانم کسی را جایگزینش کنم و درگیر هزار مساله ی ریز و درشت بعدش و مرخصی شیردهی و إل و بل باشم؟از اول یک آقا استخدام میکنم و خیال خودم را راحت میکنم.

قانون گزاران محترم هم خیالشان راحت و آسوده که قانون سرجایش هست و انها حمایت تمام و کمال خود را انجام دادند.طبق قضیه ی "به نفی مقدم ،تالی درست است" همه چیز درست پیش میرود چون اساسا زن شاغلی در کار نخواهد بود(مگر شغلی که آقایی نتواند وارد آن شود مثلا ماما یا پرستار یا معلم دخترانه).

کار فرما ها باید گوشه ای از آگهی های استخدام بنویسند "اگر آقا هستین که چه بهتر فقط خودتان قبولید ،اگر خانمید مجردان قطعی و یا دارندگان پرونده ی ناباروری در اولویت هستند" به نظرم حرف دلشان هست هر چند نگویند.

از جایی که اتفاقا مسئول نیرو انسانیش خانم بود پرسیدم چرا تو آگهیتون کلا فقط آقا هست،گفت وای خانما این مدت این قدر اذیتمون کردن و هر کدوم از یه جایی نامه و قانون و دستورالعمل آوردن که ما شهرستان نمیریم ،ماموریت نمیریم،بارداریم،مرخصی زایمان و بیشتر از اون مرخصی میخوایم ،مرخصی شیردهی میخوایم و... که مدیرعامل کلا گفته دیگه اصلا خانم استخدام نمیکنم.

من نمیدونم چی بگم من هنوز نه مادرم ،نه شاغل، نه حقوق دان و قانون دان و  جامعه شناس .فقط میترسم که این قوانین اصطلاحا حمایتی ،کارکردشان برعکس شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ربولی حسن کور جمعه 8 دی 1396 ساعت 11:45 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
دقیقا
البته خانمها حق عایله مندی و حق اولاد ندارند

سلام
البته ما خودمان را امیدوار میکنیم که این قوانین همینطور حمایتی بمانند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد